Mentiler ayrıca;
- TED Okullarının herhangi birinden mezun olmuş ve halihazırda lisans eğitiminin son iki yılında okuyan,
- TED Üniversitesi 3 – 4. sınıfta okuyan,
- TED Okullarından herhangi birinden mezun ve halihazırda yüksek lisans öğrencisi olan,
- TED Okullarından herhangi birinden mezun veya TED Üniversitesinden mezun ve İş hayatına yeni adım atmış olan,
- TED Okullarından herhangi birinden mezun olmuş olanların çocukları (yukarıda yazılı kriterlere sahip),
- Akademik, sosyal ve spor alanında üstün başarılı gençler.
- Program adımları, süreçlerine ilişkin kurallar ve sorumlulukları kabul ediyor olmalı,
- Eşleşme aşaması öncesinde gerçekleştirilen eğitim ve başlama toplantısına katılmalı,
- Öğrenme ilişkisi boyunca gerçekleştirilecek izleme, değerlendirme, gelişim değerlendirme toplantıları ve destek aktivitelerine/ oturumlarına katılmalı,
- Mentor ile 10 aylık öğrenme ilişkisi boyunca düzenli aylık görüşmeleri yapıyor olmayı taahhüt etmeli,
- Her biri 60 – 90 dakika süreli görüşmeler dahilinde ilişki boyunca gerekli zaman ve enerjiyi ayırmalı,
- İcra Kurulu ile koordineli olarak süreci yönetmeli,
- Program politika ve prosedürlerine bağlı kalmalı,
- Mentorunun ilişki süresince ayırdığı zaman, enerji ve desteğin hakkını vermekli
- Program aktiviteleri ve görüşmelerine katılmalı,
- İlişkide gerekli çabayı göstermek, insiyatif ve sorumluluk almak, adım adım ilişkiyi yönetmeli,
- Program boyunca gerekli geribildirim, raporlama ve değerlendirme sürecine destek olmalı,
Menti Olabilmek için Adaylık ve Uygulama Sürecinde Mentiden Beklenilenler:
- Menti aday-seçim kriterlerini karşılayabilmek,
- Kendi öğrenme ilişkisinde hedef belirlenmesi, hedeflerini gerçekleştirmek için çalışmak.
- Gönüllü, istekli ve gayretli olmak,
- Program esasları ve adımları dahilinde gerekli tüm aşamalara (başvuru ve görüşme) aktif katılmak,
- Eşleşme öncesi gerekli bilgilendirme ve eğitim faaliyetlerine katılmak,
- Kendi gelişimine odaklı bu öğrenme ilişkisinde öğrenme ortağı ile işbirliği yapmak,
- Bir öğrenme ilişkisinin oluşturmasında ve ilişki yönetiminde adım adım sorumluluk almak,
- Düzenli görüşmeler ve destekleyici faaliyetler eşliğinde öğrenme ilişkisini güçlendirmek,
- İlişkide karşılıklı olarak gizlilik, saygı, güven, anlayış, açıklık ve dürüstlük için çaba göstermek,